AVVIKELSE


Något gick fel

Ibland går saker snett, det blir inte som förväntat. Det är en avvikelse när du har en synpunkt, ett klagomål eller upptäcker en risk med ett hjälpmedel eller en tjänst.

ATT GÖRA

Bråttom att åtgärda avvikelsen


  • 1. Ring berörd enhet

    Ring Hjälpmedel Stockholm och välj det knappval som passar bäst utifrån din frågeställning.


  • 2. Fyll i avvikelseformulär på webbplatsen

    Skicka sedan in en avvikelseblankett. Ange om du fått hjälp att lösa problemet.

Inte bråttom att åtgärda avvikelsen


  • 1. Fyll i avvikelseformulär på webbplatsen

    Återkopplingen behövs för att förbättra verksamheten.


  • 2. Invänta svar

    Du får svar genom e-post eller samtal från Hjälpmedel Stockholm om du begärt det.


Se blankett för avvikelse
    • Skärmbild Hjälpmedel Stockholm - Blanketter - Avviklseformulär
    • Avvikelserapport

      Blanketten för avvikelse finner du på webbplatsen Hjälpmedel Stockholm.